apr 29, 2015
5015 Views
Komentáre vypnuté na Aký je prínos certifikátov pre našu firmu?

Aký je prínos certifikátov pre našu firmu?

Written by

Dnes je čas pozrieť sa na samotný zmysel vyvesovania certifikátov na stenách kancelárií. Akým spôsobom ovplyvňujú zákazníka? Ako ich použiť, aby boli prínosom pre marketing?  Prinesie to väčší počet zákazníkov, posilnenie relácie s novými zákazníkmi?

Určite je dobré budovať svoj pozitívny obraz. Zákazníci, aj keď to nepovedia priamo, kladú veľký dôraz na posudok firmy, s ktorou chcú spolupracovať. Týka sa to úplne všetkých firiem. Od malého obuvníka až po veľkú stavebnú spoločnosť. Každá spolupráca kvitne, ak má základy vo vzájomnej dôvere. Je to veľmi ťažké, ak spolupráca so zákazníkom ešte nebola nadviazaná, nebola vykonaná žiadna služba ani obchod.

Predstavme si situáciu. Prichádzame do firmy. Stáva sa, že musíme chvíľku počkať. Čo robíme? Väčšinou sa rozhliadneme po miestnosti. Z jednoduchého dôvodu, nemáme čo robiť. Ak uvidíme, že spoločnosť získala ocenenie od nejakej vonkajšej organizácie, určite to pritiahne našu pozornosť, možno tiež vzbudí úctu a následne to o čo bojuje každý podnikateľ, dôveru.

Vlastníctvo certifikátov a ocenení a ich následná prezentácia v kancelárii určite povznáša celkovú prestíž. Zákazníci samozrejme preferujú spoluprácu so spoločnosťami, ktoré nie sú “šedé” – zákazníci chcú predovšetkým kvalitnú službu, nechcú byť sklamaní. Spoločnosti, s ktorou spolupracujú prvýkrát, budú určite venovať oveľa väčšiu pozornosť. Certifikáty môžu zmenšiť rezervovanosť zákazníka. Naše úsilie, ktoré je vynakladané na získanie zákazníka pre spoluprácu, môže byť oveľa menšie, ak máme niečo, čo svedčí o našej kvalite.

V ďalšej etape časť firiem zaoberajúcich sa certifikátmi poskytuje reklamné aktivity pre účastníkov svojich programov. Napríklad propagujú spoločnosť na vlastných internetových stránkach, poskytujú reklamné materiály, alebo vytvárajú pre svojich zákazníkov vizitky na internete. Tým určite upútame väčšiu pozornosť osôb, ktoré doteraz nevedeli nič o našej spoločnosti. Je to určite hodnotná možnosť, pretože pri prvom kontakte s našou spoločnosťou zákazník ihneď získava pozitívnu skúsenosť. Psychologicky vzaté, dobrý prvý kontakt uľahčuje ďalšiu spoluprácu (zákazník prichádza do firmy pozitívne naladený).

Ponuka rôznych ocenení pre malé firmy je u nás veľmi nízka. Najdôležitejšie sú dva projekty. Certifikát Dôveryhodná firma prevádzkovaný firmou CVNZ a Bisnode. Dôveryhodná firma ponúka vcelku transparentné podmienky verifikácie firiem a tiež relatívne malý poplatok , v roku 2015 to je 49 € bez DPH. Poplatky inkasované firmou Bisnode sú omnoho vyššie ako v prípade CVNZ. Bisnode a certifikáty určené pre veľké firmy sú pre menších podnikateľov cenovo neprístupné. Preto Dôveryhodná firma túto dieru vyplňuje.

Article Categories:
Ako na to