feb 4, 2022
427 Views
Komentáre vypnuté na Ako si nájsť klientov online v roku 2022?

Ako si nájsť klientov online v roku 2022?

Written by

Rok 2021 ubehol ako voda a presvedčil nás o tom, že dôležitosť viditeľnosti podnikania online je ešte vyššia než v predchádzajúcom roku. Tento fakt sa zrejme tak skoro nezmení a online marketing bude hrať stále dôležitejšiu úlohu pri oslovovaní a interakcii s novými klientami. Zrejme si uvedomujete, že bez vyladených a vhodne zvolených online marketingových nástrojov to jednoducho nepôjde. Aké nástroje však zvoliť, aby ste aj v novom roku 2022 úspešne získali nových klientov?

Dobré webové stránky sú základ

Úplným základom je mať dobré webové stránky. Ak si myslíte, že ich máte skvelé, nemusí tomu tak vždy byť. SEO agentúra a jej odborníci by vám po analýze vašich webstránok našli i skryté problémy či maličkosti, ktoré si vy nemusíte všimnúť, no sú pre online viditeľnosť zásadné. Zverte preto svoje webstránky do rúk odborníkov. Tí vám pomôžu sa okrem iného i zamyslieť nad tým, odkiaľ idete a kam smerujete vo vašom podnikaní, a podľa toho vám poradia vhodné nástroje na vlastnú propagáciu na internete.

Aj v roku 2022 ostanú pri zviditeľňovaní vášho podnikania dôležité dva pojmy, ktoré si nižšie vysvetlíme. Prvým z nich je obsahový marketing, čo je nástroj, prostredníctvom ktorého sa na vaše webstránky pridáva pravidelne nový obsah a tým pádom zostávajú vždy aktuálne. Druhým z nich je linkbuilding, čo je vlastne online ekvivalent osobného odporúčania vašich klientov ich priateľom a známym. Pozrime sa bližšie na tieto dva pojmy.

Kvalitné služby musíte podporiť kvalitným marketingom

Je hrozné a frustrujúce, ak máte skvelý produkt alebo službu, no zákazníkov pomenej. Napriek všetkej vašej odbornosti a snahám presadiť sa na trhu sa vám nemusí vždy dariť účinne osloviť nových klientov. Tento stav zmeníte tým, že vpustíte obsahový marketing do vašich webstránok. Je to perfektný nástroj, prostredníctvom ktorého budujete a rozširujete povedomie o vašej značke. Okrem toho si týmto zvyšujete odbornosť v očiach klientov, keďže sa prostredníctvom článkov zviditeľňujete a tým naberáte na hodnovernosti.

Medzi aktivity obsahového marketingu patrí napríklad písanie článkov, blogov, dobrá komunikácia cez sociálne siete, no s obsahom, ktorý bude mať pre vašu cieľovú skupinu čo najväčšiu výpovednú hodnotu. Na základe svojej odbornosti môžete stavať úspešný obsahový marketing, ktorý ľudí zaujme práve vašou odbornosťou, ktorou si získate dôveru nových zákazníkov.

Osobné odporúčanie je vždy najlepšou reklamou (aj online)

Predstavte si, že ste sám potenciálnym zákazníkom a hľadáte poskytovateľa danej služby, ktorú momentálne potrebujete. Zveríte sa s touto potrebou vašim priateľom či známym a tí vám vďačne poradia niektoré mená či značky, s ktorými mali oni skúsenosti a boli spokojní. A je vysoko pravdepodobné, že vy napokon niekoho zo zoznamu týchto mien či značiek aj oslovíte, pretože dôverujete svojim blízkym. Čo myslíte: existuje v online marketingu ekvivalent takéhoto osobného odporúčania? Odpoveď je kladná. Áno, existuje. Tento ekvivalent sa v odbornej terminológii nazýva linkbuilding.

Ako funguje linkbuilding v praxi? Predstavte si, že podnikáte napríklad v oblasti vedenia účtovníctva a máte na podporu vašej činnosti webové stránky. Samozrejme, že nie ste v tejto oblasti sami a máte množstvo konkurencie, ktorú by ste chceli prekonať. Prekonať ju môžete napríklad tak, ak sa budete v Googli či inom webovom vyhľadávači vyskytovať čo najvyššie, nad vašou konkurenciou. No a ako to spraviť? Napríklad písaním profesionálnych článkov so spätnými odkazmi na vašu webovú stránku, ktoré sa zverejňujú na relevantných weboch. Vyhľadávač takéto odkazovanie z relevantných webov vyhodnocuje ako znak autoritatívnosti a relevancie, a preto vás uprednostní pred ostatnými. Vaša webstránka sa vyskytne v zozname vyhľadaných výsledkov na vyššom mieste a ste bližšie k svojím potenciálnym zákazníkom.

Oslovte odborníkov na obsahový marketing, ktorí vám s vašou online prezentáciou pomôžu a uvidíte, že úspech sa čoskoro dostaví.

 

Article Categories:
Ako na to