jan 8, 2017
1508 Views
Komentáre vypnuté na Zdravý životný štýl ako na to

Zdravý životný štýl ako na to

Written by

Zdravý životný štýl je všade preberaný. Z každej strany počujeme či už od lekárov, cez portály na webe, či v knihách sa dočítate mnoho o tom, ako správne žiť, čo robiť a čo nerobiť, aby sme boli zdraví. Nedodržiavanie istých zásad  v živote nám môže prevrátiť naše zdravie naruby. Vždy si vypýta svoju daň, ak nedodržiavame isté životné zásady, potom sa nám to kruto vypomstí.  Či chceme či nie, správne životné zásady nás majú viesť k dobrému životu a ak konáme svojmu telu zle, tak sa to prejaví aj na vašom veku akého sa dožijete.

Názory odborníkov na jednotlivé aspekty zdravého životného štýlu sa často nezhodujú. Napriek tomu, existuje súbor činností, ktorú sú jeho neodmysliteľnou  súčasťou. Ako žiť zdravým spôsobom života? Čomu sa počas svojho života e vyhýbať?

K zdravému životnému štýlu jednoznačne nepatrí práve toto:

  • Nedostatok pohybu na čerstvom vzduchu
  • fajčenie  cigariet alebo cigár
  • konzumovanie alkoholických nápojov
  • konzumácia nezdravých jedál s veľkým množstvom tuku a rafinovaného cukru,
  • nesprávny pitný režim
  • prejedenie sa
  • permanentný distres
  • nedostatok spánku, alebo prerušovaný spánok
  • negatívne myšlienky

Čo teda robiť, aby ste boli zdraví a fit ? Od lekárov existuje pár zdravých rád, vlastne si to možno premietnuť, do všetkých opozít nezdravého životného štýlu.

Zdravé jedlo

V dennom jedálnom lístku by mali prevládať ovocie a zelenina. Vyhýbať sa treba najmä  rafinovanému cukru, tučným vyprážaným mastným  jedlám . Stravovať sa treba striedmejšie, minimálne 5krát za deň . Treba piť dostatok tekutín , najmä  však obyčajnej stolovej vody a bylinkových čajov.

Dostatok pohybu

Mnoho ľudí má dnes sedavý spôsob života. Ak sa však  neviete prinútiť k športu  začnite sa minimálne aspoň pol hodiny na čerstvom vzduchu  prechádzať. Ideálne bez hudby v ušiach,  a s príjemnou osobou vedľa seba.   Najlepšie pre telo a myseľ je beh, prípadne jóga, a iné športové aktivity. Nemýľte sa však, pohybové aktivity si zamieňať s Fitnesscentrom pod strechou. Najlepšie aktivity sú outdoorové.

Treba sa naučiť efektívne zvládať stres

Každý  človek si musí nájsť svoj spôsob, ktorým bude proti najväčšiemu nepriateľovi dnešnej doby bojovať, akým je stres. Stres sa dokáže žiaľ podpísať na psychike a tele človeka. Čo je však najhoršie, vedie k mnohým závažným ochoreniam vrátane infarktov, či rakovine.  Prečítajte si trebárs knižku, ako efektívne zvládať stres. Naučte sa s ním bojovať a vytrvať vo svojom boji.

Pozitívne myšlienky

Myšlienky majú veľkú moc. Vraví sa, že keď myslíme na zlé, pritiahneme zlé. Zákon karmy a vesmíru stále platí!  Dávajte si veľký pozor ako zmýšľate, či negatívne hovoríte o druhých, a pod.  Naše vlastné myšlienky ne sú zodpovednosť za náš život. Nezabúdajte myslieť pozitívne!  Snažte sa

Dostatok spánku

Spánok je časť životného štýlu, ktorú často podceňujeme. Nepravidelný a nedostatočný spánok znižuje celkovú výkonnosť človeka, ničíme si tým nervy aj zdravie. Mali by sme ideálne spať 8 hodín denne. Netreba to podceňovať a ani preceňovať. Dospelej osobe treba spať iba 8 hodín denne. Nesmieme zabúdať na  spánok. Ak nás v noci niečo ruší, treba to z izby kde spíme odstrániť.

Nepite alkohol ani neholdujte žiadnym drogám! Vyhýbajte sa nadmernému pitiu alkoholu. Nikdy sa neopite tak, že neviete, čo ste robili. Drogy neskúšajte v žiadnom prípade.  Vedie to k nášmu zániku.

 

 

Article Categories:
Ako na zdravie a krásu