okt 20, 2021
63 Views
Komentáre vypnuté na Ste často chorí a cítite sa unavení? Prinášame vám 15 tipov na podporu imunity a vitality

Ste často chorí a cítite sa unavení? Prinášame vám 15 tipov na podporu imunity a vitality

Written by

Ľudský organizmus je zložitý stroj, ktorého všetky časti by mali do seba zapadať ako skladačka. Ak zanedbáte starostlivosť o niektorú z týchto častí, pocítite stratu energie a vitality. Navyše sa váš organizmus začne častejšie ozývať v podobe prechladnutí a respiračných ochorení. Varovné signály tela neignorujte. Pustite sa do boja pre podporu imunity a vitality!

  1. Prijímajte dostatok vitamínov

Niektoré vitamíny telo získava zo stravy a iné musíte organizmu dopriať v podobe výživových doplnkov. Pre podporu imunitu sú najdôležitejšie tieto vitamíny: vitamín C, vitamín D – Devit, vitamín A a vitamíny radu B. Aj tu však platí pravidlo, že nič netreba preháňať, a preto vitamíny užívajte presne podľa návodu na balení.

  1. Dajte šancu minerálom

Minerály sa spolupodieľajú na správnom fungovaní enzymatického systému v tele. Ich nedostatok vedie k mnohým zdravotným problémom. Preto si doprajte stravu alebo doplnky stravy obsahujúce zinok a selén. Na zinok je bohaté napríklad hovädzie mäso a obsahujú ho tiež strukoviny. Selén nájdete v rybách, morských plodoch a mliečnych výrobkoch.

  1. Myslite na svoj žalúdok

Dve tretiny imunitných buniek sa nachádzajú v črevách. Nielen zdravý spôsob stravovania je základom správne fungujúceho tráviaceho systému. Ako podporiť imunitu čriev? Snažte sa konzumovať čo najviac potravín bohatých na vlákninu (strukoviny, zelenina, ovocie) alebo užívajte probiotiká v tabletách. Probiotiká sa nachádzajú tiež v kefíre či v kvasenej kapuste.

  1. Enzýmy ako zázrak pre imunitu

Na správnom fungovaní tela a imunity sa veľkou časťou podieľajú aj enzýmy. Enzýmy sú látky, ktoré si telo vytvára trávením bielkovín a ich premenou na aminokyseliny. Niekedy je potrebné telu enzýmy dodať v podobe liekov. Zdrojom enzýmov je napríklad liek Wobenzym.

  1. Zbavte sa stresu

Vieme, že je ľahké povedať nestresuj sa, ale ťažšie je so stresom bojovať. Skúste nájsť vyváženosť medzi povinnosťami a oddychom. Občas sa venujte len sami sebe, svojim koníčkom a oddychu. Ak cítite v tele napätie, veľmi účinné sú prípravky na báze konope. Konopné oleje alebo CBD kozmetika pomáhajú telu zvonku i zvnútra.

  1. Doprajte si dostatok spánku

Pri dlhodobom deficite spánku je ľudské telo až o 90 % viac náchylné k rôznym ochoreniam. Vedecké štúdie dokázali vplyv spánku na imunitu a psychické zdravie človeka. Každý spánok, ktorý trvá menej ako 6 hodín nie je pre človeka a jeho organizmus dostatočný. Denne by ste preto mali spať približne 8 hodín.

  1. Pohybujte sa na čerstvom vzduchu

Pohyb na čerstvom vzduchu prospieva nielen vašej imunite, ale tiež psychike. Vždy keď vám to čas dovolí, poprechádzajte sa alebo vybehnite do prírody. Ak čas nemáte, vymeňte automobil za chôdzu alebo jazdu na bicykli či elektrickej kolobežke.

  1. Pravidelne športujte

Okrem pohybu a chôdzi na čerstvom vzduchu by ste si mali tri razy do týždňa dopriať intenzívnejší pohyb. Nájdite si šport, ktorý vás baví a ani si neuvedomíte, že sa hýbete. Veľmi obľúbené sú HIIT tréningy, ktoré zvyšujú kapacitu pľúc a precvičia celé telo. Intenzívne tréningy však nepreháňajte a po 30 – minútovom tréningu si doprajte dva dni regenerácie.

  1. Obezita vás pomaly zabíja

Obézni ľudia sú náchylnejší na desiatky ochorení. Nižšia je kvalita ich života a skracuje sa tiež jeho dĺžka. Vysoká hladina tuku v tele spôsobuje neustály zápal, kôrnatenie ciev, oslabuje srdce, poškodzuje pečeň i obličky. Ľudia s vysokou nadváhou trpia častejšie respiračnými ochoreniami a zvyšuje sa u nich riziko nádorových chorôb.

  1. Stravujte sa vyvážene

Váš jedálniček by mal byť pestrý a vyvážený. Vo všeobecnosti platí, že by ste si denne mali dopriať približne 1,3 g bielkovín na kilogram vašej váhy, vyše 30 g tukov a rovnaký podiel vlákniny. Nezabúdajte ani na zdravé sacharidy v pomere 0,9 g na kilogram váhy.

  1. Pite bylinkové čaje

Dospelý človek by mal v priemere vypiť približne 2,5 litra tekutín denne. Pri vysokej fyzickej záťaži a v horúcom počasí je nutné tento limit navýšiť. Vyhýbať by ste sa však mali sladeným nápojom. Najlepšou voľbou je čistá voda a bylinkové čaje. Ktoré bylinkové čaje zvyšujú imunitu? Pite rakytníkový, bazalkový alebo šípkový čaj.

  1. Alkohol je zakázaný

Jeden pohárik pri stretnutí s priateľmi vás iste nezabije. Aj v tomto prípade by ste mali piť kvalitný alkohol. Horšie je to s pravidelnou konzumáciou alkoholu, ktorá vám zničí nielen imunitný systém, ale tiež pečeň, nervy či žalúdok.

  1. Zabudnite na rafinovaný cukor

Biely cukor znamená pre telo veľkú záťaž. V prvom rade vám pri jeho častej konzumácii hrozí obezita a cukrovka. Cukor celkovo oslabuje organizmus a nemá žiadne výživové hodnoty. Vaše telo pod vplyvom cukru horšie bojuje s baktériami a infekciami. Preto by ste mali biely cukor nahradiť stéviou, medom alebo kokosom.

  1. Fajčenie je rizikovým faktorom

Spájate si riziko fajčenia predovšetkým s rakovinou pľúc? Rakovina je veľkým strašiakom, ale fajčenie vplýva aj na imunitné procesy v tele, znižuje schopnosť sa brániť infekciám a ničí biele krvinky. Dym vznikajúci pri fajčení totiž obsahuje tisícky chemických a hlavne toxických látok. V prípade, že sa fajčenia nedokážete vzdať zo dňa na deň, mali by ste užívať vitamíny na imunitu a športovať.

  1. Začnite s otužovaním

Na záver nesmieme zabudnúť na otužovanie. Počas zimy trávite veľa času v prekúrených miestnostiach a následne stačí malý vánok, aby ste ochoreli. Otužovaním si telo zvyká na výkyvy teplôt, zrýchli sa váš metabolizmus, podporíte obranyschopnosť organizmu a funkciu obehového systému. Po otužovaní sa navyše budete cítiť fit aj po psychickej stránke, pretože sa vám z tela vyplavia hormóny šťastia.

 

 

 

 

Article Categories:
Ako na zdravie a krásu