feb 25, 2015
5354 Views
Komentáre vypnuté na Ako napísať PR článok, ktorý zaujme?

Ako napísať PR článok, ktorý zaujme?

Written by

Všeobecné zásady o tom, ako má vyzerať PR článok, ovláda každý copywriter. Vie, že článok musí byť v každom prípade pravdivý, vecný, gramaticky správny… Pozná tiež odporúčaný rozsah a úpravu PR článku. Čo však ďalšie faktory, ktoré robia PR článok skutočne hodnotným?

PR, …ffentlichkeitsarbeit

Informačná hodnota článku

K tomu, aby článok zaujal a aby mal zmysel tak pre firmu (objednávateľa článku), ako aj pre potenciálneho zákazníka, musí mať informačnú hodnotu. Čo sa pod týmto pojmom skrýva? Je to jednoduché. Článok by mal čitateľovi poskytnúť naozaj relevantné informácie. Napríklad rady, ako urobiť niečo lepšie, kúpiť niečo lacnejšie, či vybaviť jednoduchšie… Nemal by prezentovať firmu ako tú najlepšiu. To totiž pôsobí nedôveryhodne. V článku je potrebné vyzdvihnúť fakty, ktoré firmu od konkurencie odlišujú. Čím je lepšia, či zaujímavejšia ako ostatní? Práve to by mali byť nosné informácie článku. Dôležité je tiež zamerať sa na konkrétnu vec. Rozoberať všetky produkty a históriu firmy na jednej normostrane zrejme veľa úžitku neprinesie. Účinnejšie bude oboznámenie klienta s konkrétnym produktom, či benefitom.

Základná rada znie: V článku netreba potenciálneho klienta presviedčať, aby si vybral konkrétnu firmu. Je nutné mu povedať, prečo by tak mal urobiť. Rozhodnutie už spraví aj sám.

Odkazová hodnota článku alebo SEO článok

Dôležitou úlohou článkov je tiež budovanie spätných odkazov. Odkazy sa spravidla viažu na kľúčové slovo a po kliku naň je čitateľ presmerovaný na stránku predajcu (objednávateľa článku). Článok však nesmie byť kľúčovými slovami preplnený. Ďalšou veľkou chybou sú odkazy na nerelevantné stránky. Text písaný na tému letných dovoleniek, ktorý odkazuje na predajcu stavebnín, skutočne nemá žiadny zmysel. Nemenej dôležité je relevantné umiestnenie článku.

Kde článok zverejniť?

Základné pravidlo znie – zverejňujte na relevantných stránkach! Tam sa totiž „zdržiava“ cieľová skupina a potenciálni klienti. Vyberajte teda vždy web, ktorý je obsahovo príbuzný a článok sa naň jednoducho hodí. Zverejňovať PR články je možné v sieti magazínov Blueinfo, kde každý z magazínov má svoje obsahové zameranie. Napríklad magazín Motor zo sveta automobilov, magazín Karpaty zameraný na turizmus, magazín Dialnice zameraný na oblasť dopravy a mnoho ďalších.

FOTO: Trueffelpix / Dollar Photo Club

Article Categories:
Ako na to