máj 4, 2023
141 Views
Komentáre vypnuté na 7 základných bodov pre vytvorenie podnikateľského plánu

7 základných bodov pre vytvorenie podnikateľského plánu

Written by

Podnikateľský plán pred začiatkom podnikania odporúčame vytvoriť nielen z dôvodu získania pôžičky od banky. Vďaka podnikateľskému plánu zistíte či bude vaše firma životaschopná a prežije rôzne úskalia samostatne zárobkovej činnosti. Ktorých 7 bodov je potrebné si premyslieť pred zostavením plánu podnikania?

1. Eseročka alebo živnosť

Prvým bodom je rozhodnutie, akú formu podnikania budete viesť. Založenie s.r.o. je zdĺhavejšie, ale má viac výhod ako živnosť. Možnosťou je kúpa ready made s.r.o.. Ide o spoločnosť, ktorá už bola založená a umožňuje podnikať po podpise prevodu.

2. Vedenie účtovníctva

Bod 1 súvisí s bodom 2. Ak sa rozhodnete pre založenie s.r.o. musíte viesť podvojné účtovníctvo. Ako živnostník sa smiete rozhodnúť medzi podvojným a jednoduchým účtovníctvom.

3. Miesto podnikania

Bude vaše podnikanie viazané na isté miesto, oblasť alebo sa budete orientovať na celé Slovensko a zahraničie? Menší trh neznamená nižší príjem. Pri špecifických službách je vhodnejšie sa sústrediť na menšie teritórium.

4. Predmety podnikania

Niekto má roky vysnené podnikanie, ktoré sa chystá zrealizovať. Iní majú len neistú víziu a nevedia presne, v akom sektore chcú podnikať. Ak ovládate remeslo, výber je jasný. Robte to, čomu rozumiete a čo viete robiť.

5. Výhody oproti konkurencii

Po výbere predmetu podnikania urobte prieskum trhu. Sú vaše produkty alebo služby konkurencieschopné? Dokážete ponúknuť zákazníkom niečo navyše, čo vás odlíši a postaví na prvé miesto v danej oblasti?

6. Plán rozvoja

Do podnikateľského plánu zahrňte víziu do budúcnosti. Vaše očakávania v prvom a nasledujúcich rokoch podnikania. Rátajte so stratami a neočakávanými nákladmi. Vytvorte rozpočet na založenie spoločnosti a na jej chod minimálne na rok podnikania.

7. Marketing a ceny

Posledným krokom je vytvorenie marketingového plánu. Bez reklamy sa o vás nikto nedozvie. V posledných rokoch je najviac efektívnou online reklama. Pred spustením kampane si premyslite ceny za tovar a služby.

 

 

Article Categories:
viem viac