feb 26, 2021
370 Views
Komentáre vypnuté na Najčastejšie zranenia pri cvičení a ako im predchádzať

Najčastejšie zranenia pri cvičení a ako im predchádzať

Written by

Športom k trvalej invalidite. Týmto výrokom sa vysmievajú odporcovia športu každému, kto sa aktívne športovaniu venuje. Majú čiastočne pravdu. Pri športovaní často dochádza k zraneniam, ktoré dokážu odstaviť človeka na niekoľko mesiacov od akejkoľvek fyzickej činnosti. Neznamená to, že by ste mali prestať trénovať. Všetkým zraneniam sa dá predísť dodržiavaním určitých pravidiel.

Ohrozené sú všetky časti tela

Pri trénovaní sa využívajú rôzne pomôcky na cvičenie, ktoré môžu byť príčinou zranení. Ide napríklad o zlomeniny spôsobené pádom činky na chodidlo. Okrem klasických zlomenín, odrenín a pomliaždenín je častým javom u profesionálnych športovcov únavová zlomenina. Vzniká jednostranným namáhaním istej časti tela, najčastejšie dolných končatín. Neliečená únavová zlomenina skoro vždy prejde do fázy chronickej bolesti. Počas kardio tréningov sú ohrozené predovšetkým chodidlá a členky. Nesprávnym došliapnutím dochádza k vyvrtnutiu členka alebo natiahnutiu šliach. Páni dokážu pri cvičení pod vplyvom adrenalínu dvíhať váhy, ktoré sú nad ich možnosti. Následne sú prekvapení zo zničeného meniskusu. Poriadnu bolesť dokážu spôsobiť natiahnuté svaly. Nehovoríme o klasickej svalovej horúčke, ale pichavej bolesti, ktorá trvá dlhé týždne. Veľmi nepríjemné sú zápaly šliach alebo väzov. K ich zápalu môže dôjsť v ktorejkoľvek časti tela. Najčastejšie ide o zápaly achillovej šľachy a tenisový lakeť. Ku všetkým zraneniam dochádza hlavne z dôvodu nesprávnej techniky cviku a vynechávania rozcvičky pred tréningom. Svoju rolu zohrávajú aj vhodné športové doplnky, napríklad podložka na cvičenie, lavička na cvičenie, rukavice alebo spevňovacie pásy.

Ako zraneniam predchádzať

V žiadnom prípade nevynechávajte rozcvičku a zahriatie svalov pred tréningom. Každý tréning by sa mal skladať z rozcvičky, posilňovania, kardio cvičenia a záverečného preťahovania. Počas jedného tréningu sa venujte istej svalovej partii a na druhý deň inej. Striedajte cviky, aby ste predišli jednosmernému zaťaženiu. Pri cvičení sa musíte cítiť pohodlne, a preto trénujte v športovom oblečení a vhodnej obuvi. Kvalitné oblečenie pre všetky druhy športov nájdete na stránkach internetového obchodu inSPORTline. Každý cvik je potrebné robiť v maximálnom rozsahu, ale len do pocitu bolesti. V prípade, že začnete pociťovať bolesť, ihneď tréning ukončite. Svaly potrebujú oddych, a preto si doprajte deň voľna bez fyzickej aktivity. Ak ste začínajúcim športovcom, prvé hodiny strávte pod vedením skúsenejších športovcov alebo profesionálneho trénera.

 

 

 

Article Categories:
Ako na to · Ako na zdravie a krásu